اسکیت ورزشی برای تناسب اندام

اسکیت ورزشی محبوب و پرطرفدار در جمعیت بانوان متقاضی کاهش وزن و تناسب اندام است. تقویت تمامی عضلات بدن به ویژه عضلات کمر و لگن، افزایش تمرکز، محافظت سیستم عصبی، اصلاح بدشکلی های استخوانی، افزایش حفظ تعادل و از همه مهمتر تناسب اندم، از اصلی ترین پیامدها و فواید اسکیت در جمعیت بانوان به شمار می آیند. افزایش توان عضلانی، بویژه عضلات کف لگن، افزایش روند چربی سوزی به شکل یکسان در قسمت های مختلف بدن از جمله شکم، باسن، کمر و پهلوها، از مهمترین دلایل محبوبیت این ورزش هوازی در جمعیت دوستداران تناسب اندام و کاهش وزن متوازن است 

تناسب اندام در بانوان

 تناسب اندام به معنای هماهنگ بودن اندام های خارجی بدن با یکدیگر و برخورداری از ویژگی ها و توانمندی های جسمی مانند میزان انعطاف پذیری بدن، میزان قدرت ماهیچه ای و عضلانی بدن، میزان استقامت عضلانی بدن و میزان استقامت قلبی-تنفسی بدن گفته می شود. برخورداری از تناسب اندام، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهری و بهبود سلامت جسم و روان افراد خواهد داشت. ، به بهترین شکل ممکن، تناسب اندام گفته می شود. امروزه این بحث و راه های رسیدن به آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اصلی ترین موضوع مجله های اینترنتی، وب سایت ها، پیج های اینستاگرام و سایر اپلیکیشن های فضای مجازی به شمار می آید. نتایج حاصل از تحقیقات متفاوت در زمینه کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام، به تاثیر به سزای ورزش و فعالیت بدنی بر روند تناسب اندام توافق داشته و این فاکتور را یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش وزن بدون بازگشت می دانند.

اسکیت و کاهش وزن در بانوان

خوشبختانه امروزه استقبال از انواع مختلف ورزش های فردی و گروهی در جمعیت بانوان افزایش یافته و بخشی از زندگی روزمره آن ها را به خود اختصاص داده است. اسکیت از جمله ورزش های هوازی محبوب در جمعیت بانوان سراسر جهان است که در سطح مبتدی و حرفه ای دنبال شده و تاثیر فراوانی بر ایجاد کاهش وزن، بهبود استایل بدن و تناسب اندام آن ها خواهد داشت. اسکیت از جمله ورزش های هوازی با قدرت چربی و کالری سوزی فراوان با قابلیت ایجاد کاهش وزن اصولی، با کمترین میزان از فشارهای روحی و روانی است.

فواید ورزش اسکیت برای بانوان 

از جمله فواید اصلی اسکیت برای خانم ها، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت عضلات پشت پا و جلوی ران

  • پیشگیری از افتادگی عضلات در میانسالی

  • افزایش اکسیژن رسانی به سلول های مغزی و تقویت هماهنگی نیمکره های مغزی با یکدیگر

  • تقویت و بازسازی عضلات کف لگن و شکم

  • کاهش استرس، اضطراب و حمله های اضطرابی

  • کاهش اسپاسم عضلانی ناشی از استرس های مداوم 

  • حفظ تعادل اندام ها و افزایش قدرت تمرکز

  • تقویت سیستم عصبی و پیشگیری از بروز آلزایمر، پارکینسون و سایر بیماری های نورودژنراتیو

  • بهبود افسردگی و مشکلات روحی روانی 

  • افزایش تدریجی ضربان قلب، گردش خون، تقویت ماهیچه قلب وافزایش آمادگی جسمانی

  • کنترل و تنظیم فشار خون و تققویت عضلات بالاتنه

  • اصلاح بد شکلی های بدن

  • تقویت عضلات کف لگنی و شکمی و پیشگیری از افتادگی مثانه، فتق و مشکلات این چنینی در سنین میانسالی

  • تقویت عضلات کمر و بهبود دردهای دائمی کمر 

اسکیت از جمله ورزش های هوازی و جذاب در محیط بیرون  و خارج از از فضای بسته است که تنوع بسیار زیادی داشته و امکان ایجاد حرکت‌های خلاقانه و ترکیبی را برای اسکیت سواران فراهم خواهد آورد. این ورزش کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام را به شکل تدریجی و کامل اصولی ایجاد نموده و به دلیل افزایش اکسیژن رسانی به سلولهای مغزی و سلول های بافت عضلانی بدن، از بروز تغییرات نامطلوب ایجاد شده پس از کاهش وزن های ناگهانی و غیر اصولی پیشگیری خواهد نمود.

 همانطور که در مقالات قبلی نیز ذکر گردید، فاکتورهای موثر در تناسب اندام به شکل مجموعه ای از اقدامات همراه با یکدیگر در نظر گرفته شده و تاثیر جمعی خواهند داشت. از اینرو ورزش اسکیت نیز به عنوان برنامه ورزشی مکمل در کنار رعایت اصول تغذیه ای، تنظیم میزان مصرف کالری و تنظیم کالری سوزی، تاثیر به سزایی در کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام خواهد داشت. 

 به منظور پیشگیری از بروز آسیب و مشکلات جدی توصیه می شود، از تجهیزات ایمنی مانند کلاه، مچ بند، زانوبند و مناسب اسکیت استفاده نموده و پیش از یادگیری کامل اصول و قوانین مربوط به این ورزش، از انجام حرکات خطرناک و فوق حرفه‌ای اجتناب نمایید. انجام حرکات غیر اصولی و بدون آموزش، ریسک ابتلا به کمر دردهای مزمن، دردهای لگنی و عضلات پشت ساق پا را افزایش داده و یکی از شکایت‌های اصلی افراد آماتور در آغاز اسکیت سواری محسوب می شود.
 

همچنین بخونید

1. چگونه در سریع ترین زمان ممکن لاغر شویم؟

2. 20 راه اثبات شده علمی برای سوزاندن چربی شکم

3. چگونه چربی های پهلو را آب کنیم؟

4. 6 راه ثابت شده علمی برای آب کردن چربی شکم

5. راهنمای جامع چربی سوزی

6. 30 روش برای چربی سوزی سریع تر

7. چگونه در یک ماه پنج کیلو وزن کم کنیم؟

8. تناسب اندام چیست؟

9. چاقی و اضافه وزن

10. گن، کمربند و شکم بندهای لاغری

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی