چطور انگلیسی رو خیلی سریع یاد بگیریم؟

هر هفته ایمیل هایی در مورد این موضوع دریافت می کنم. به طور معمول، شخصی می نویسه و می خواد بدونه که چطور می تونه فقط در ۲ یا ۳ ماه روان صحبت کنه. معمولاً اون ها عجله دارن، چون به زودی امتحان یا مصاحبه دارن.

البته بهترین کار اینه که تا ۲ ماه قبل از مصاحبه تون صبر نکنید تا در این مورد فکر کنید!

اما هنوز هم، یک سوال جالبه! آیا یادگیری زبان انگلیسی به صورت خیلی خیلی سریع امکان پذیره؟ آیا فقط در ۲-۳ ماه می توان پیشرفت های گسترده ای انجام داد؟

پاسخ بله هست.

اما مطمئناً، برای دستیابی به پیشرفت های گسترده، نیاز به شدت و تلاش فراوان هست.

بنابراین، چطور می تونید اون رو انجام بدید؟ چطور می تونید فوق العاده سریع پیشرفت کنید؟ برای این هدف چه پیشنهادی دارم؟

 

۱. نظارت

اولین و مهمترین چیزی که برای رسیدن به این هدف لازمه شور و شوق باورنکردنیه. برای یادگیری سریع باید قدرت عاطفی فوق العاده ای داشته باشید. چرا؟ از آنجا که شما باید روزانه ۸-۱۴ ساعت انگلیسی بخونید ... و هر ساعت باید هوشیار، علاقه مند و پرانرژی باشید.

برای بهبود سریع آن، باید احساسات ایجاد کنید. باید در انگلیسی غرق بشید. شما باید پرشور و فوق العاده مشتاق باشید. به یاد داشته باشید ، احساسات ۸۰٪ موفقیته، روش فقط ۲۰٪ هست.

برای ایجاد اشتیاق، به دلایل بسیار قانع کننده ای برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارید. فقط انجام خوب یک آزمون دلیل کافی نیست. فقط به دست آوردن شغل جدید دلیل کافی نیست. برای انجام این کار به دلایل بسیار بزرگی احتیاج دارید. تمام مزایای باورنکردنی که به عنوان یک انگلیسی زبان مسلط خواهید داشت، تصور کنید. تصور کنید که زندگی شما تا ۵ سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد. ۱۰ سال از الان. ۲۰ سال از الان

اگر انگیزه پول دارید، تصور کنید که انگلیسی چگونه شما را به طرز شگفت آوری ثروتمند می کنه. خانه رویایی، ماشین رویایی، زندگی رویایی خود را تجسم کنید.

اگر عشق به شما انگیزه میده، تصور کنید که چگونه انگلیسی به شما در دیدار با افراد باورنکردنی سایر کشورها کمک می کنه. تصور کنید با بیگانگان زیبا/خوش تیپ آشنا بشید! عشق و اشتیاق باورنکردنی را تصور کنید زیرا یک انگلیسی زبان مسلط هستید.

همچنین اگه نتونید مسلط به انگلیسی صحبت کنید، می تونید در اتفاقات وحشتناکی که رخ میده اغراق کنید. تصور کنید تمام کارهایی رو که از دست خواهید داد. همه افرادی رو تصور کنید که هرگز با اونها ملاقات نخواهید کرد. تصور کنید زندگی شما چقدر بد خواهد بود چون نمی تونید انگلیسی صحبت کنید.

دلایل خود را بزرگتر کنید! دلایل بزرگتر = اشتیاق بزرگتر. اشتیاق بزرگتر=موفقیت بزرگتر.

احساسات یه کلیده. احساسات خودتون رو قوی تر کنید! در انگلیسی غرق بشید!

 

۲. ورودی گسترده

دومین کلید یادگیری فوق سریع و به شدت باورنکردنی تمرکز روی ورودی زبان انگلیسیه. وقت خودتون رو برای مطالعه گرامر یا واژگان تلف نکنید. وقت خودتون رو برای صحبت کردن تلف نکنید.

باید تمام وقت خودتون رو صرف گوش دادن یا خوندن کنید. این سریعترین و کارآمدترین روش برای صحبت روان انگلیسیه.

آی پدتون رو همه جا ببرید. همیشه یه کتاب با خود داشته باشید.

مخصوصا، شما باید بیشتر به درسهای مینی استوری، درسهای دیدگاه و مقالات اصلی صوتی گوش بدید. اینها قدرتمندترین دروس هستند و به شما کمک می کنند سریعتر یاد بگیرید.

شما باید رمان های انگلیسی آسون رو بخوانید - از رمان هایی که برای کودکان شروع میشه. مطلقاً وقت رو برای خوندن کتاب های درسی هدر ندید!

 

۳. شدت زیاد

برای مسلط شدن در تنها ۲-۳ ماه، باید شدت زیاد ایجاد کنید. به عبارت دیگه، شما باید هر روز ۸-۱۴ ساعت گوش بدید و بخونید. شما باید دائما به انگلیسی گوش بدید. شما باید مرتبا بخونید.

در واقع ، من توصیه می کنم دو فعالیت را متناوب کنید. یک ساعت گوش بدید، سپس یک ساعت رمان بخونید. سپس دوباره یک ساعت گوش بدید. بعد یه ساعت دیگه خوندن رمان.

اگه واقعاً به خوب صحبت کردن متمرکز هستید، بیشتر گوش بدید. اما نگران نباشید، خوندن به توانایی صحبت کردن شما هم کمک می کنه.

پس همینه. این روش ساده من برای تسلط بسیار سریع انگلیسیه.

البته اکثر مردم نیازی به پیشرفت خیلی سریع ندارن. برای بیشتر افراد، دو ساعت در روز گوش دادن و خوندن کافیه.

اما اگه خیلی سریع نیاز دارید یا می خواید پیشرفت کنید، این برنامه رو دنبال کنید.

موفق باشید!

 

اگه مثل من باشید، احتمالاً به شما آموخته شده که اشتباهات بده. این ممکنه در صورتی که یک مهندس باشید، درست باشه اما اگه یک زبان آموز انگلیسی باشید، نه. اگه بیش از حد می ترسید هنگام یاد گرفتن اشتباه کنید، هیچوقت به طور مسلط و روان به انگلیسی صحبت نخواهید کرد. هرچه اشتباه بیشتری انجام بدید، زودتر اصلاح خواهید شد و بنابراین سریعتر یاد خواهید گرفت.

هنگام صحبت با انگلیسی زبانان بومی نگران نباشید که احمق به نظر برسید. اکثر گویندگان انگلیسی به هیچ زبان دیگری صحبت نمی کنند. بنابراین، اگر خارجی ها با ما به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند، بسیار تحت تأثیر قرار می گیریم، حتی اگر اشتباه کنند. اگر تلاش واقعی انجام دهید، انگلیسی زبانان از کمک و تشویق شما خوشحال تر خواهند بود. اون رو امتحان کنید و ببینید!

بالاتر از همه ، تسلیم نشید

من می دونم که شما می تونید انگلیسی روان یاد بگیرید چطور من می دونم؟ چون میلیون ها و میلیون ها نفر در سراسر جهان ثابت کردن که میشه این کارو انجام داد. هرچه بیشتر تمرین کنید، اشتباه کنید و صحبت کنید، سریعتر به انگلیسی تسلط خواهید یافت. پس چرا امروز شروع نمی کنید؟

و در آخر... یکی از بهترین راه های یادگیری یک زبان جدید همراه با پادکست ها و یا فیلم های کوتاست. مجموعه آلفاتیچ پکیجی با عنوان دوره جامع آموزش لیسنینگ تهیه کرده که میتونید برای شروع و تقویت مهارت شنیداری زبانتون از این پک استفاده کنید. برای مشاهده این پکیج کاربردی کلیک کنید.

مشاهده پکیج جامع آموزش لیسنینگ

 

منبع:

 https://effortlessenglishclub.com/how-to-learn-english-very-fast

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی