چگونه به زبان انگلیسی مسلط شویم؟

یادگیری یه زبان تجربه عالی هست، اگر چه یه تجربه دشواره. خب شاید دشوار لغت صحیحی نباشه، چون فقط به مقدار زیادی تعهد، شجاعت و انگیزه نیاز داره تا قادر به ادامه مطالعه و تمرین بود.

 

تعهد

یادگیری زبان چیزی نیست که یک شبه بهش برسید. اگرچه یه عالمه تبلیغ درباره یادگیری زبان در چند ماه و یا حتی چند هفته وجود داره ولی این ها چیزی نیستن که من بتونم تجربه یادگیری زبانم رو باهاشون مرتبط کنم. ممکنه راه هایی برای سرعت بخشیدن به پروسه یادگیری زبان وجود داشته باشه ولی یادگیری زبان امر زمان بریه و به این دلیله که نیازه تعهد مطلقی داشته باشید.

 

شجاعت

یکی از مهم ترین چیزها در یادگیری زبان، تعامل با مردم و تمرین کردن اسپیکینگ و لیسنینگه. و این قطعا شجاعت زیادی نیاز داره، چون هیچ کس خوشش نمیاد مسخره یا احمق جلوه کنه. ولی این دقیقا چیزیه که واسه استاد شدن در یک زبان نیازه.

شما مجبورید که رو به جلو حرکت کنید و تلاش کنید با مردم صحبت و تعامل کنید. اگرچه بیشتر اوقات در نظر خودتون احمق و مسخره اید و این دقیقا همون جاییه که شجاعت خودش رو نشون میده.

 

انگیزه

همیشه در یادگیری زبان بالا و پایین هایی وجود داره، بعضی وقت ها احساس می کنید دارید پیشرفت فوق العاده ای میکنید و بعضی اوقات حس می کنید با همه تلاش هایی که کرده اید قادر به صحبت کردن نیستید. برای اینکه در اوقاتی که حس خوبی ندارید بتونید ادامه بدید، نیازه که انگیزتون رو بالا نگه دارید.

 

برخی نکات برای دستیابی به موارد گفته شده

ابزارهای خودآموز زیادی وجود داره، اگرچه عضویت به یه گروه و یادگیری در کنارشون همیشه یه ایده‌ی عالیه. یادگیری رسمی گرامر، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ ضروریه. شما میتونید به چنین تجربه یادگیری از طریق مدرسه یا دوره های زبان دسترسی پیدا کنید.

بعد از یه نقطه خاص، نیازه که برید بیرون و زبان رو به وسیله مکالمه با مردم تمرین کنید. منظور از نقطه خاص، زمانیه که شما گرامر پایه، ساختارها و کلمات روزانه رو یاد گرفته باشید. رسیدن به این نقطه حدود ۵ تا ۶ ماه زمان میبره.

 

البته که یادگیری رسمی در هر حال باید ادامه پیدا کنه ولی شما نباید مزایای بعضی از فعالیت های مفرح رو نادیده بگیرید. مثلا:

۱. افراد خارجی رو ملاقات کنید و باهاشون صحبت کنید. شاید ملاقات افراد خارجی و صحبت باهاشون بدون اینکه قادر باشید روان صحبت کنید، کمی ترسناک باشه. ولی این قطعا ضروریه. داشتن رابطه واقعی با افراد واقعی میتونه به غلبه کردن بر استرس اسپیکینگ کمک کنه. و همچنین بهتون این امکان رو میده به سادگی با مردم تعامل کنید.

۲. فیلم هایی که دوست دارید رو به انگلیسی ببینید و لیسنینگتون رو بهبود بدید.

۳. به پادکست هایی درباره موضوعاتی که بهشون علاقه دارید گوش بدید.

۴. داستان های کوتاه بخونید.

۵. اخبار روزانه رو به انگلیسی بخونید. به خصوص موضوعاتی که باهاشون آشنایی دارید.

۶. در باره هر چیزی که میخواید مقالات کوتاه بنویسید.

 

منبع:

https://medium.com/@SpeakMatesCom/how-can-i-become-fluent-in-english-c264fc45af93

محصولات ویژه