یادگیری زبان با موسیقی

اگر شماهم به دنبال یادگیری زبان های خارجه هستید حتما تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که آیا می‌شود زبان را از طریق موسیقی آموخت؟
خبر خوب این است که بله شدنی است. یادگیری زبان از طریق موسیقی یک راه بسیار عالی برای تبدیل آن به سرگرمی می‌باشد. شاید شما هم از خواندن طولانی مدت کتاب های زبان خسته شدید و یا به دلیل مشغله های فراوان نتوانید طبق برنامه روزی چند ساعت را به آن اختصاص دهید و در نتیجه از یادگیری زبان ناامید شده باشید ولی خوشبختانه راه های دیگری هم برای یادگیری زبان وجود دارد.
موسیقی یک راه بسیار مفید برای یادگیری زبان است که در این مقاله به روش های یادگیری زبان از طریق آن می‌پردازیم.

یادگیری زبان با موسیقی چه مزیت هایی دارد؟
یادگیری همراه با لذت
افرادی که به موسیقی علاقه دارند یک آهنگ را همراه با لذت چندین و چند مرتبه گوش می‌دهند. این تکرار ها باعث می‌شود که ذهن شما با آهنگ و لغاتش درگیر شود و تلفظ کلمات آنقدر برایتان تکرار شوند تا در ذهنتان جا گیرند.

همیشه همراه شماست
امروزه همه‌ی ما می‌توانیم موسیقی را برخلاف کلاس و کتاب، همه جا همراه خود داشته باشیم و هر زمان که بخواهیم در تایم های خالی و اوقات بیکاری در طول روز می‌توانیم از آن استفاده کنیم. پس کافی است یک لیست از آهنگ های مفید و کاربردی به زبان مورد نظرتان داشته باشید و در  تایم های خالی خود از آن استفاده کنید.

لغات زیاد در آهنگ
گوش دادن به موسیقی باعث می‌شود که شما کلمات بسیار زیادی را بیاموزید و چون این کلمات را در آهنگ و جملات یاد می‌گیرید به خوبی در ذهنتان می‌مانند. چرا که همیشه راه یادگیری لغات جدید خواندن و شنیدن آن ها در جملات است و نه حفظ کردن خود لغات.

هم‌خوانی با موسیقی
هم‌خوانی شما با آهنگ باعث می‌شود که زبانتان روان تر شده، تلفظ شما قوی تر شود و ذهن شما با لغات و الفاظ زبان آشنایی پیدا کند.

پس کافی است روزی ۱۵ دقیقه از وقت خود را صرف گوش دادن به آهنگ های خارجی کنید تا زبان مورد نظرتان را به خوبی یاد بگیرید.
گروه آموزشی آلفاتیچ در جهت یادگیری زبان مورد علاقه‌ی شما عزیزان، کانالی از آهنگ های انگلیسی، فرانسوی و ... تشکیل داده است که شما می‌توانید با عضویت در آن هر روز به آهنگ های متنوعی همراه با اجرای زنده‌ی آن ها دسترسی داشته باشید و در جهت یادگیری زبان از آن ها لذت ببرید.

عضویت در کانال آلفاترک

سه قدم تا یادگیری زبان با آهنگ
۱.انتخاب آهنگ: سعی کنید آهنگ هایی را انتخاب کنید که واقعا به آن ها علاقمند هستید و دوستشان دارید چرا که علاقه بخش مهمی از فرآیند یادگیری را تشکیل می‌دهد و همچنین با آهنگ های متفاوتی روند یادگیری تان را ادامه دهید.

۲.متن و ترجمه آهنگ: حتما در زمان گوش کردن به آهنگ مورد نظرتان سعی کنید به متن آهنگ و ترجمه آن هم دسترسی داشته باشید به طوری که ابتدا چند بار آهنگ را همراه با متن آن گوش کنید و سپس کم کم با گوش دادن به آهنگ بدون متن، به راحتی می‌توانید مفهوم و معنی آن را متوجه شوید.
همچنین این کار به تلفظ کلمات و آشنایی با آن ها کمک فراوانی می‌کند.

۳.هم‌خوانی با آهنگ: فراموش نکنید که بخش مهم یادگیری زبان speaking آن است. سعی کنید همراه با گوش دادن با آهنگ ها هم‌خوانی کنید به طوری که ذهن تان با لغات و اصطلاحات آشنا شود و زبان تان روان گردد.

مطمئن باشید که شما با این روند پیشرفت بسزایی در یادگیری زبان در طول مدت کوتاهی خواهید داشت.

محصولات ویژه