۱۰ راه برای بهبود واژگان انگلیسی

هنگام یادگیری یک زبان جدید، کانون توجه شما باید همیشه به دنبال پیدا کردن راه های جدید برای بهبود واژگان باشه نه گرامر. با توجه به حضور جهانی امروز زبان انگلیسی، این کار بسیار سادست. همین حالا به خودتون لطف بزرگی کنید و ذهن خودتون رو به "حالت واژگان" برسونید چون ما در حال رفتن به یک سفر واژگان انگلیسی هستیم. صرف نظر از اینکه چه شما درحال خوندن انگلیسی در مدرسه هستید، از تعطیلات تابستونیتون لذت می برید یا حتی اصلا دانش آموزهم نیستید، این ۱۰ روش مسیر مطمئن شما برای رشد و غنی سازی در بخش واژگان انگلیسیه.

 

۱. یک فرهنگ لغت شخصی داشته باشید

برای شروع لیست، ما به مدرسه قدیمی میریم. یادتون میاد در اون روزهای ابتدایی مدرسه که کلاسهای اول انگلیسی رو داشتید و هر کلمه جدید آموخته شده باید در یک دفترچه جداگانه یا در پشت دفتر فعلی خودتون ثبت میشد؟ خوب، این در واقع یکی از کارآمدترین روش ها برای یادگیری واژگان جدید و پیگیری پیشرفت کلی شماست. یک نوت بوک جدید بخرید یا یک یادداشت جدید در تلفن همراه خود ایجاد کنید که در آن مرتباً یک لیست از تمام واژگان جدید انگلیسی را که تاکنون تسلط داشتید، به روز کنید.

 

۲. تکرار کنید ، تکرار کنید ، تکرار کنید

برای مورد شماره ۲ موجود در این لیست، ما در حال حفر عمیق تر طاق هستیم. اون ها میگن تکرار مادر یادگیریه. این ساده‌ی سادست. روشی که مغز انسان کار میکنه اینه که در واقع از الگوهای تکرار برای تقویت معنی و استفاده از هر چیز جدیدی که یاد می گیریم استفاده می کنه.همونطور که بسیار مهمه که مرتباً واژگان جدید رو یاد بگیرید، مهم هم هست که  در هر کلمه جدید تجدید نظر کنید تا از تجربه یادگیری خودتون نهایت استفاده رو ببرید و همیشه دربازی بمونید.

 

۳. هر کلمه جدید رو معنی دار کنید

تحقیقات نشون داده که مغز ما مفاهیم کلامی جدید رو بهتر می فهمه، زمانی که اون مفاهیم به یک تصویر یا مفهوم دیگه ای پیوند میخوره. به عنوان مثال، اگه شما کلمه "temperament" رو یاد گرفتید، ممکن است معنای اون رو به "temperature" پیوند بدید تا اون رو به خاطر بسپارید و مهمتر از همه، در هر زمان معین می تونید معنی اون رو بر اساس اون ارتباط به یاد بیارید. مفاهیمی که شما به اون ها وصل می کنید لازم نیست به هر طریقی مرتبط باشن تا زمانی که به شما در یادگیری واژگان جدید کمک کنه.

 

۴. بخونید

این یکی نیاز به توضیح کمی داره. خوندن، به همراه فرهنگ لغت، یکی از بهترین راه ها برای یافتن واژگان جدیده. علاوه بر این، سعی کنید مطالب مختلفی که براتون ممکنه رو بخونید، به عنوان مثال کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و غیره. تا بتونید انواع واژگان جدید رو پیدا کنید.

 

۵. واژگان را در متن تحلیل کنید

هنگام خوندن، سعی کنید خودتون رو با چک نکردن بلافاصله معنی کلمات جدید در یک فرهنگ لغت آزمایش کنید. در عوض، معنی رو از متن استنباط کنید. فقط خوندن رو پس ازگیر کردن روی کلمه جدید ادامه بدید و خواهید دید که این کار خاص در واقع کار چندان سختی نیست. این یک روش پیشرفته تر برای تسلط بر واژگان جدید است اما مطمئناً ارزش عکس گرفتن رو داره.

 

۶. مشاهده کنید

زمانی که مقدار مشخصی از کلمات در لیست واژگان تون دارید، سعی کنید به دنیای اطراف خودتون نگاه کنید تا نمونه هایی از کاربرد اون ها رو پیدا کنید، به عنوان مثال در آهنگ ها، فیلم ها، روزنامه ها، و غیره. این بسیار سودمنده زیرا نه تنها میتونید زمینه ای که این واژگان جدید در اون استفاده میشه رو مشاهده کنید بلکه می تونید مجموعه هایی رو که می تونن شکل بگیرن هم مشاهده کنید - چیزی که لزوماً نمی تونید با جست و جو از طریق فرهنگ لغت به اون دست پیدا کنید. دونستن اینکه چه زمان و چگونه واژگان استفاده می شن در واقع مهمتر از دونستن معنی اونه.

 

۷. از بازی ها و برنامه ها استفاده کنید

این احتمالاً شایع ترین روش یادگیری واژگان جدید و تسلط بر زبان های جدید در بین زبان آموزان امروزه. بیشتر برنامه های یادگیری زبان مانند Duolingo ، Memrise یا QuizUp واژگان محور هستند و از الگوهای تکراری و رفتاری برای کمک به روند یادگیری شما استفاده می کنند و به حداکثر رساندن زمان و تلاش شما کمک می کنند. اون ها به راحتی در دسترس هستند و معمولاً محدودیت زمانی ندارند، بنابراین اساساً می تونید فقط وقتی که می خواید یاد بگیرید.

این بسیار مهمه چون شما نیازی به انگیزه اضافی برای یادگیری ندارید. شما فقط از تلفنتون استفاده می کنید همونطور که معمولاً استفاده میکنید و در عین حال چیز جدیدی رو هم یاد می گیرید. بازی های تخته ای مانند Scrabble و Crosswords به انجام این ترفند هم کمک می کنند.

به طور خلاصه، هرگونه رقابت تعاملی، چه از طریق تلفن و چه با دوستان، سرعت شما رو برای به یاد اوردن و حفظ کلمات جدید آزمایش می کنه در حالی که تجربه کلی یادگیری لغات جدید انگلیسی رو بسیار آسان و لذت بخش تره میکنه.

 

۸. به طور فعال از اونچه یاد می گیرید استفاده کنید

تمرینتون رو از کلمات جدید به صرف استفاده از برنامه و تکرار ساده برای بررسی اونچه که می دونید محدود نکنید. تسلط واقعی شما هنگامی که می تونید از واژگان جدید در یک محیط واقعی استفاده کنید، می درخشه. در گفتگوها شرکت کنید. در حین انجام این کار، سعی کنید اون کلمات جدید رو در هرجای مناسب به عنوان نشانه اعتماد به نفس و برای تمرین اضافه قرار بدید.

 

۹. با انگیزه بمانید

این در واقع ستون اصلی یادگیری هر چیز جدیده، به خصوص وقتی صحبت از زبان ها میشه. ما در مورد انگیزه صحبت می کنیم. برای اینکه بتونید لغات خودتون رو تا حد امکان بهبود ببخشید، باید برای یادگیری کلمات جدید هر روز کنجکاویتون رو پرورش بدید. این انگیزه درونیه که می تونه پیشرفت شما رو به سرعت ردیابی کنه و شما رو در هر روز از اهداف خود فراتر ببره.

 

۱۰. اهداف رو تعیین کنید

مورد آخر در این لیست چیزیه که بیشتر زبان آموزان در اون شکست می خورند و باعث می شه انگیزه یادگیری کلمات جدید رو از دست بدن یا حتی فرایند یادگیری را به طور کامل ترک کنن. برای جلوگیری از انجام این کار، تعداد کلمات جدید خاصی رو به عنوان هدف روزانه یا ماهانه تون تعیین کنید.

یادگیری یک زبان جدید مانند کاشت بذر برای رشد گیاه جدیده در حالی که مرتباً اون رو آب میدید. این یک روند مداومه که تمام توجه شما رو می طلبه و به راحتی نمی تونه یک شبه اتفاق بیفته. در عوض، از كوچك شروع كنيد و تعداد کلماتتون رو با پیشرفتتون افزایش بدید.

علاوه بر این، این شفافیت رو برای شما فراهم می کنه تا پیشرفتتون رو پیگیری کنید و بینش دقیقی از تعداد دقیق کلماتی که می خواید یاد بگیرید و تعداد اهدافی که برآورده کردید داشته باشید.

منبع: https://speechling.com/blog/10-ways-to-improve-your-english-vocabulary/

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی