۵ قانون اسپیکینگ که شما باید بدونید!

حتما شما هم به عنوان یه فرد علاقه مند به زبان انگلیسی دوست دارید که بتونید به راحتی و روان انگلیسی صحبت کنید. چیزی که اکثر افراد در آرزوش هستن. در این مقاله ۵ قانون درباره اسپیکینگ برای شما اوردیم که تا به حال نمیدونستید. این ها قوانینی هستن که به شما در رسیدن به هدف خود و صحبت روان انگلیسی کمک زیادی می کنن.

 

۱.گرامر رو زیاد مطالعه نکنید

این قانون ممکنه برای بسیاری از زبان آموزان عجیب به نظر برسه، اما این یکی از مهمترین قوانینه. اگه می خواید امتحاناتتون رو بگذرونید، گرامر رو مطالعه کنید. با این حال، اگه می خواید به انگلیسی مسلط بشید، پس بدون مطالعه گرامر باید سعی کنید انگلیسی رو یاد بگیرید.

مطالعه گرامر فقط شما رو کند کرده و شما را گیج می کنه. شما هنگام گفتن جملات، به جای گفتن جمله به طور طبیعی مانند بومی زبانان، به قوائد فکر خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که تنها بخش کوچکی از انگلیسی زبانان بیش از ۲۰٪ از کل قوانین گرامر رو می شناسن. بسیاری از زبان آموزان گرامر بیشتری را نسبت به بومی زبانان میدونن. با اطمینان می تونم با تجربه این رو بگم. من یه انگلیسی زبان بومی هستم، فوق لیسانس ادبیات انگلیسی هستم و بیش از ۱۰ ساله که به تدریس زبان انگلیسی مشغولم. با این حال، بسیاری از دانشجویان من بیشتر از من جزئیات بیشتری درباره گرامر انگلیسی می دونن. من میتونم به راحتی یه تعریف رو جستجو کنم و اون رو به کار ببرم، اما نمیدونم اونو وقتی تو سرمه.

من اغلب از دوستان بومی انگلیسیم سؤالات گرامر می پرسم، و فقط تعداد محدودی از اون ها جواب صحیح رو میدونن. با این حال، اون ها به انگلیسی مسلطن و می تونن به طور موثر بخونند، صحبت کنند، گوش بدن و ارتباط برقرار کنن.

آیا می خواید بتونید تعریف یک فعل سبب شونده رو از بر بخونید، یا می خواید که بتونید انگلیسی ر روان صحبت کنید؟

 

۲.عبارات رو یاد بگیرید و مطالعه کنید

بسیاری از دانش آموزان لغات رو یاد می گیرن و برای ایجاد یک جمله مناسب سعی می کنن بسیاری از کلمات رو کنار هم قرار بدن. این باعث تعجب منه که برخی از دانش آموزان من چند کلمه رو می دونن، اما اون ها نمی تونن یه جمله مناسب بسازن. دلیل این امر اینه که اون ها عبارات را مطالعه نکردن. وقتی بچه ها یه زبان رو یاد می گیرن، هر دو کلمه و عبارت رو با هم یاد می گیرن. به همین ترتیب، شما نیاز به مطالعه و یادگیری عبارات دارید.

اگه ۱۰۰۰ کلمه بدونید، ممکنه نتونید یک جمله صحیح رو بگید. اما اگه ۱ عبارت را بدونید، می تونید صدها جمله صحیح بسازید. اگه ۱۰۰ عبارت رو بدونید، تعجب خواهید کرد که چند جمله صحیح رو می تونید بگید. سرانجام، هنگامی که فقط ۱۰۰۰ عبارت رو بدونید، تقریباً یک انگلیسی زبان مسلط خواهید بود.

بخش اصولی انگلیسی صحبت کردن، نمونه‌ی عالی ساختن جملات بی شماری با یک عبارت واحده. بنابراین ساعت ها و ساعت ها در یادگیری کلمات مختلف صرف نکنید. در عوض از اون زمان برای مطالعه عبارات استفاده کنید و به تسلط انگلیسی نزدیک بشید.

 

ترجمه نکنید

وقتی می خواید یه جمله انگلیسی بسازید، کلمات رو از زبان مادری خود ترجمه نکنید. ترتیب کلمات احتمالاً کاملاً متفاوته و شما با انجام این کار هم کند خواهید بود و هم اشتباه خواهید کرد. درعوض، عبارات و جملات رو بیاموزید تا لازم نباشه در مورد کلماتی که می گید فکر کنید. این باید اتوماتیک باشه.

مشکل دیگه در ترجمه اینه که شما سعی خواهید کرد قوانین دستور زبانی رو که آموختید بگنجانید. ترجمه و تفکر در مورد دستور زبان برای ایجاد جملات انگلیسی نادرسته و باید از اون اجتناب کرد.

 

۳. خواندن و گوش دادن کافی نیست. تمرین کنید صحبت کردن اونچه رو که میشنوید!

خوندن، گوش کردن و صحبت کردن مهمترین جنبه های هر زبان هست. همین مسئله در مورد انگلیسی هم صادقه. با این حال، صحبت کردن تنها شرط مسلط بودنه. طبیعیه که نوزادان و کودکان ابتدا صحبت کردن رو یاد بگیرن، تسلط پیدا کنن، و بعد شروع به خوندن کنن و سپس نوشتن. بنابراین نظم طبیعی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و سپس نوشتنه.

 

اولین مشکل

آیا عجیب نیست که مدارس در سراسر جهان ابتدا خوندن رو آموزش میدن، بعد مینویسن، بعد گوش میدن و سرانجام صحبت می کنند؟ اگرچه متفاوته، دلیل اصلی اینه که وقتی شما یک زبان دوم رو یاد می گیرید، برای درک و یادگیری اون، باید مطالبی رو بخونید. بنابراین حتی اگه نظم طبیعی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن باشه، این ترتیب برای زبان آموزان به این صورته؛ خوندن، گوش دادن، صحبت کردن، و بعد نوشتن.

 

دومین مشکل

دلیلی که بسیاری از افراد می تونن بخونن و گوش بدن، اینه که اون ها عملی هستن. اما برای صحبت روان انگلیسی، لازمه که صحبت کنید. در بخش گوش دادن متوقف نشید و وقتی مطالعه می کنید، فقط گوش نکنید. مطالبی رو که می شنوید با صدای بلند بگید و اونچه رو که می شنوید تمرین کنید. صحبت کردن رو با صدای بلند تمرین کنید تا دهان و مغز شما بدون هیچ تلاشی بتونن این کار رو انجام بدن. با این کار، شما قادر خواهید بود به انگلیسی روان صحبت کنید.

 

۴.خودتون رو غوطه ور کنید

توانایی صحبت کردن با یک زبان به این مسئله که شما چقدر باهوش هستید ارتباطی نداره. هر کسی می تونه یاد بگیره که چطور به هر زبانی صحبت کنه. این یک واقعیت اثبات شده توسط همه افراد جهانه. هر کس می تونه حداقل به یک زبان صحبت کنه. چه شما باهوش باشید، یا فاقد قدرت مغزی باشید، شما می تونید به یک زبان صحبت کنید.

این امر در حالی امکان پذیر بوده که همیشه در اطراف اون زبان بودیم. در کشورتون، شما دائماً زبان خودتون رو میشنوید و صحبت می کنید. متوجه خواهید شد که بسیاری از افراد انگلیسی زبان خوب، کسانی اند که در یک آموزشگاه انگلیسی مطالعه می کنند. اون ها می تونن انگلیسی صحبت کنند نه به این دلیل که به یک آموزشگاه انگلیسی رفتند بلکه به دلیل داشتن محیطی که بتونن دائماً در اطراف افراد انگلیسی زبان باشند.

همچنین عده ای هستن که در خارج از کشور تحصیل می کنن و بسیار کم یاد می گیرن. دلیل این امر اینه که اون ها به یک مدرسه انگلیسی زبان رفتند، اما دوستانی از کشور خودشون پیدا کردن و انگلیسی تمرین نکردن.

برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان روان، لازم نیست جایی برید. شما فقط باید خودتون رو با انگلیسی احاطه کنید. شما می تونید با تنظیم قوانین با دوستان خود این کار رو انجام بدید که فقط به زبان انگلیسی صحبت خواهید کرد. همچنین می تونید یه آی پد رو همراه خودتون حمل کنید و دائما به جملات انگلیسی گوش بدید. همونطور که می بینید، می تونید با تغییر اونچه در محیط اطراف شماست، به نتیجه برسید. خودتون رو با زبان انگلیسی غوطه ور کنید و چندین بار سریعتر یاد خواهید گرفت.

 

۵.مطالب صحیح رو مطالعه کنید

یک عبارت رایج که نادرست هست، اینه که "تمرین باعث کامل شدن میشه" این از واقعیت دوره. تمرین فقط باعث می شه اونچه که شما در حال تمرینش هستید دائمی بشه. اگه جمله نادرست رو تمرین کنید، جمله نادرست رو خیلی خوب بیان می کنید. بنابراین، مهمه که شما مطالبی را مطالعه کنید که معمولاً توسط بیشتر افراد استفاده میشه.

مشکلی دیگه ای که می بینم اینه که بسیاری از دانشجویان، اخبار رو مطالعه می کنن. در نتیجه، زبانی که اون ها صحبت می کنن رسمی تره و محتوایی که اون ها استفاده می کنن سیاسی تره و در زندگی معمولی مورد استفاده قرار نمی گیره. درک این که اون ها چی می گن مهمه، اما این بیشتر یک درس پیشرفته هست که باید پس از یادگیری اصول اساسی انگلیسی مورد مطالعه قرار بگیره.

مطالعه انگلیسی با یه دوست که انگلیسی زبان بومی نیست هم خوبه و هم بد. شما باید از جوانب مثبت و منفی صحبت کردن با یک دوست غیر بومی مطلع باشید. تمرین با شخص غیر بومی به شما تمرین میده. همچنین می تونید به همدیگه انگیزه بدید و به اشتباهات اساسی اشاره کنید. اما اگه در مورد جملات صحیح و نادرست مطمئن نیستید، ممکنه عادت های بد رو از همدیگه تقلید کنید. بنابراین از این زمان تمرین به عنوان یک دوره زمانی استفاده کنید تا از مطالب صحیحی که مطالعه کردید استفاده کنید. نه یادگیری نحوه گفتن یک جمله.

به طور خلاصه، مطالب انگلیسی رو مطالعه کنید که به اونها اعتماد دارید، معمولاً استفاده می شه، و درسته.

 

"منبع جهت مشاهده"

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی