۱۱ روش عملی برای یادگیری و تقویت گرامر انگلیسی

یادگیری گرامر یکی از بخش های مهم در مبحث یادگیری زبان انگلیسی به شمار میره، که اغلب افراد از اون فراری هستن ولی این موضوع از اهمیت زیاد اون کم نمی کنه.  در زیر راه حل هایی عملی وجود داره که کمک میکنه گرامرتون رو تقویت کنید و ببینید که گرامر مثل یک بازیه.

۱. تعهد داشته باشید

یادگیری گرامر انگلیسی به انگیزه زیادی نیاز داره. زمانی که برای شروع کردن مطالعه آماده اید، بهش بچسبید تا تمومش کنید.

۲. یک کتاب گرامر در دسترستون باشه

داشتن یک کتاب گرامر بهتون اجازه میده اونچه در کلاس یاد گرفتید رو مرور کنید، همچنین مجبورتون میکنه تا گرامر رو تا جایی که میشه یاد بگیرید.

۳. از تلفن همراهتون استفاده کنید

امروزه، هر کسی تلفن همراه هوشمند داره. ازش استفاده کنید. یک اپلیکیشن دیکشنری و گرامر دانلود کنید. میتونید در اوقات فراغتتون ازش استفاده کنید.

۴. هر روز تمرین کنید

یکی از بهترین راه ها برای تقویت گرامر شما اینه که هر تعداد تمرین که میتونید حل کنید. دوره های فشرده ی انگلیسی شما رو تشویق میکنن و در معرض فضایی قرار میدن که گرامر رو از طریق فعالیت های متنوع و مفرح به شکل درستی به کار بگیرید. معلم شما همچنین کمکتون میکنه بعضی قوائد پشت گرامر رو بفهمید. از یادداشت برداری در کلاس غافل نشید و همه تکالیفتون رو هم انجام بدید. تسلط بر گرامر انگلیسی همچنین شامل کسب ۵ مهارت اساسی ریدینگ (خواندن)، ثینکینگ (فکر کردن)، لیسنینگ (شنیدن)، اسپیکینگ (صحبت کردن) و رایتینگ (نوشتن) میشه. در فعالیت های روزانتون به دنبال هر فرصتی برای تمرین این مهارت ها باشید.

۵. لغات جدید یاد بگیرید

یه دفترچه برای لغات جدید داشته باشید. هر روز، هرجا، لغتی جدید خواهید دید. وقتی اون ها رو بنویسید، ذخیرشون میکنید که دوباره ازشون استفاده کنید. یه هدف برای خودتون بزارید که هر روز از ۱۰ یا ۲۰ لغت جدید استفاده کنید.

۶. بیشتر به انگلیسی بخونید

اگه میخواید در گرامر بهتر بشید، نمیتونید این مورد رو نادیده بگیرید. ریدینگ کمکتون میکنه که ببینید گرامر چطور کار میکنه. چیزی که بهش علاقه دارید رو انتخاب کنید و دربارش بخونید. کتاب ها، مجلات یا روزنامه هایی رو پیدا کنید که برای سطح فعلی انگلیسی شما مناسب هستند. شما هر بار که مطالعه میکنید لغات جدیدی رو پیدا خواهید کرد و نیز کم کم شروع خواهید کرد به درک لحن نوشتار و اینکه چطور با جنبه های گرامر سر و کار دارند.

۷. با معلم و دوستانتون به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید

یادگیری انگلیسی در کلاس یه فرصت عالی بهتون میده که تنها به انگلیسی تفکر و صحبت کنید. هر چقدر بیشتر با معلم و دوستانتون در کلاس مکالمه کنید، قوائد گرامری رو بهتر درک خواهید کرد، برای مثال؛ زمان ها، افعال با قائده و بی قائده، ضمایر و...

۸. فیلم ها یا مجموعه های تلویزیونی تماشا کنید

فیلم های انگلیسی رو با زیرنویس ببینید. به یاد داشته باشید استفاده از زبان، زمان ها، فاعل ها و فعل ها، سه ناحیه اصلی هستند که مردم رو آشفته میکنه .

۹. بیشتر به انگلیسی بنویسید

تقویت گرامر همچنین شامل تمرین رایتینگ درون کلاس یا نوشتن برای علاقه خودتون در خارج از کلاس میشه. یه راه ساده برای تمرین رایتینگتون پست و کامنت و استوری گذاشتن در شبکه های اجتماعی به زبان انگلیسیه. جواب ها  رو هم به جای زبان مادری خودتون به انگلیسی بدید.

۱۰. منطق پشت یک قائده گرامری رو متوجه بشید

همیشه پشت یک قائده گرامری منطقی وجود داره. به کلیه قوائدی که قبلا اشتباهشون کردید توجه کنید و بفهمید چرا یک کلمه یا جمله اون شکلیه. زمانی که منطق رو بفهمید، دوباره اشتباه نخواهید کرد.

۱۱. از معلمتون بیشتر کمک بخواید

معلم ها منابع عالی هستن و خوشحال میشن که اگه بتونن کمکتون کنن. در پرسیدن چیزهایی که دربارشون ابهام دارید راحت باشید. همچنین اونا میتونن در شناسایی نواحی که میتونید روشون کار کنید و توسعشون بدید کمکتون کنن.

منبع: https://medium.com/@do_suri/12-practical-tips-for-learning-improving-english-grammar-8f2466f77072

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی